دراینمقاله[1]سعیگردیدهاستتایکبروزرسانیمختصردرخصوصآخرینتغییراتدراستانداردهایبینالمللیمرتبطباسیستمهایکابلکشی،انجامپذیرد.

همانطورکهمیدانیدچندسالیاستکه10GBASE-Tبرایارتباطاتکابلیو  انتقالاطلاعاتباسرعت10Gb/sتوسطاستانداردهایآمریکایی،اروپاییوبینالمللیارائهشدهاست.

همچنیناخیرابرایارتباطاتWi-Fi  ونیازبهپهنایباندبالاتراز1Gb/s،استانداردجدیدIEEE802.11ac  ارائهشدهاست.

دراینراستاکابلCategory6Aبهعنوانحداقلبرایاکسسپوینتهاپیشنهادمیگردد.

برایمراکزدادهنیززیرساختشبکهبراساس10Gb/sازراهحلهایباسرعتپایینترپیشیگرفتهاست.

Category 8

کاررویاستاندارد40GBASE-Tبرایسرعت40Gb/sبااستفادهازکابلمسیCat 8توسطتمامیاستانداردهادرحالانجاممیباشدواگرچهبرنامهریزیشدهاستتادرچهارماههاولسال 2016 انتشاردادهشودولیهنوزابهاماتزیادیوجوددارد.

استانداردآمریکاییTIA/EIAپیشنویسیازمشخصاترابراساسکیاستونهایآشنایRJ-45وفرکانس2GHzارائهنمودهاستامادرپیشنویسIECفرکانس1.6GHzمیباشدلذادراینخصوص،مناظراتیدرجریانمیباشدکهمحتملامنجربهانتخابفرکانس2GHzگردد. اینفرکانسعددیاستکهمهندسینبرندرکسحدود 5سالقبلآنراپیشبینیکردهبودند.

درضمنبهصورتبینالمللیرویدوگزینهمختلفبرای40Gb/sدرحالبحثمیباشد:

اولینگزینه،Class1یاCat8.1نامیدهمیشودوبراساسکانکتورهایRJ-45وکابلCat6Aمیباشد. اینگزینهشبیهطرحCat8آمریکاییهامیباشد.

دومینگزینه،Class2یاCat8.2نامیدهمیشودوبراساسکابلCat7/7AوکانکتورهایشبیهCG-45وARJ-45 (متفاوتباRJ-45 ) میباشد.

باتوجهبهاینکهبنظرمیرسدکهIEEEوTIAرویگزینهاولتصمیمگیرینمایندولیبیشاز99درصداحتمالمیرودکهگزینهدومبرندهگردد.

طراحانشبکهلازماستبدانندکههیچیکازپیشنویسهایآمریکاییویااروپایی/بینالمللیهنوزرویمشخصاتاجزاونیزدرخصوصپارامترهایChannelوPermanent Linkبهتعریفوتوافقنرسیدهاند. بنابراینازهرشرکتیکهدرحالحاضرادعانمایدCat8ویاسیستمباتواناییCat8رادراختیارداردبایستیدورینمود.

40Gb/s

رویفیبر،استانداردIEEE 802.3ba  برایدستیابیبه40Gb/sاز 4لینک10Gb/sاستفادهمیکند.

هرلینکدورشتهفیبرمالتیمودمیباشدلذادرمجموع 8رشتهموردنیازمیباشدکهاصطلاحاBase-8نامیدهمیشود. اگررشتهفیبرهامالتیمودOM3باشندمسافت 100مترقابلدستیابیمیباشد.

بایکزوجفیبرسینگلمودOS2  نیزمسافت 40کیلومترقابلدستیابیمیباشد.

100 Gb/s

درحالحاضربرایدستیابیبه100Gb/sاز 10 لینک10Gb/sاستفادهمیگردد. هرلینکدورشتهفیبرمالتیمودمیباشدلذادرمجموع 20رشتهموردنیازمیباشد. البتهحرکاتیبهسمت  استفادهاز 4لینک25Gb/sمشاهدهمیگرددکهاستانداردآنIEEE802.3bm  میباشد. درواقعتعدادفیبرموردنیازاز 20 به 8 کاهشمییابد. دراینحالتبااستفادهازکابلمالتیمودOM4مسافت 100مترقابلدستیابیمیباشد.

25Gb/s

بسیاریازاپراتورهایمهمدربحث  مراکزداده،بکارگیریلینکهایچندفیبرهدردسترسیبهسرعتهایانتقالاطلاعات40Gb/sو100Gb/sرانامناسببازیرساختنصبشدهخودونیزغیراقتصادیدانستهوبجایآناستفادهاز25Gb/sو50Gb/sروییکزوجفیبرسینگلمودراترویجدادند. اگرچهایندوهنوزتوسطIEEEپشتیبانینشدهاستولیباتوجهبهوزنیکهاپراتورهایترویجدهندهآندربازاردارندباپیشنهادفراوانآندربازار،خواهندتوانستآنرابهصورتبالفعلدرآورندواگرIEEEنخواهدبهاستانداردسازیایندوبپردازد،بدینمعنیخواهدبودکهبخشیازکنترلخودرویاستانداردهایبازارراازدستخواهدداد.

POE  

بحثهایاستانداردرویارائهتوانبیشترPOEدرحالانجاماست. (افزایشتوانبیشاز 25.5 واتمربوطبهIEEE802.3atمعروفبهPOE+) وبنظرمیرسدکهنسخهIEEE802.3btباتوان 49واتارائهگردد. اینامرموجبمیگرددتاتجهیزاتیهمچوناکسسپوینتهایپرسرعتIEEE802.11ac،چراغهایLED،لپتاپها،IP-CCTVو ....نیزبتوانندازاینطریقتغذیهگردند.

IEEE802.3btهرچهارزوجرادرکابلمورداستفادهقرارمیدهدوبرایCat5eوCat6وCat6A  مناسبخواهدبود.

عدد49واتدرسیستمکابلکشیساختیافتهعددمشکلسازینبودهودریکساختمانباکابلکشینرمال،حداقلحرارتراایجادمینمایداماطراحانبایستیمراقببرخیتولیدکنندگانخصوصینیزباشندکهتجهیزاتیبامصرف 100 وحتی200واترادربازارارائهمینمایند.

400Gb/s 

همچنانکهنیازبهپهنایبانددرمراکزدادهوبکبونهایشبکهبطورخستگیناپذیریافزایشمییابدکاررویاستانداردIEEE802.3bsبرای400Gb/sنیزدرحالانجاممیباشد.کاررویایناستانداردازمارسامسالآغازشدهاستونخستینروزهایخودرامیگذراندوطرحهایاولیهآنحاکیازبکارگیری 32فیبرمالتیمودبرایهرلینکباکانکتورهای 32پورتMPOمیباشد. حالاینامرتاچهحدپیشرفتمیکندوتاچهزمانمحققمیگردد،بایستیصبرنمودودید.

نتیجه 

بدونشکسیستمکابلکشیشبکهواستانداردهایمربوطههرچهبیشتروبیشتردرحالرشدوپیچیدهترشدنمیباشندوطیسالهایپیشرواترنت1G, 10G, 25G, 50G, 100Gو400G بهصورتمیدانیمورداستفادهقرارخواهندگرفتلذابهطراحانشبکهتوصیهمیشودتادرکنارتولیدکنندگانعمدهومهمسیستمکابلکشیساختیافتهباشندزیراآنهابهشدتدرفرآیندهایتنظیمموارداستاندارددرگیربودهوبهترینتوصیههادراینمحیطپیچیدهمیتواندازسویآنهاارائهگردد.


[1]منبع: مقالهUPDATE ON INTERNATIONAL STANDARDISATION” کمپانی برتدرکس

قرن۲۱ به سمتي مي‌رود كه اكثر مشاغل به دانش و مهارتهاي رايانه‌اى نياز خواهند داشت. ورود به اين عرصه به نوع جديدي از آموزش نياز دارد كه با آموزش سنتي كنوني بخصوص آنچه هم اكنون در مدارس ايران در جريان است همخواني ندارد.

مدتي است برخي كشورهاي جهان به تاسيس مدارس الكترونيكى يا آنچه در کشور ما مصطلح شده مدارس هوشمند دست زده اند. الگوى اوليه اين مدارس از كشور انگليس گرفته شده است و كشور مالزي يكي از پيشتازان ايجاد اين مدارس به شمار مي‌رود. با اين رويكرد کشور ما هم از سال 1383 طرحي را بصورت پایلوت در چهار مدرسه اجرا كرده است. دانشگاهها هم به نوع ديگري از آموزش تحت عنوان آموزش مجازي متمايل شده‌اند.

در مدارس هوشمند رايانه در نحوه تدريس و ارزشيابي تاثير مي‌گذارد و برنامه‌هاي درسي را تا حدودي تغيير مي‌دهد ولي در عين حال كاركردهاي اجتماعي مدارس بر جاي خود باقي مي‌ماند چون در روابط اجتماعي به دانش‌آموزان ياري مي‌رساند. در اين مدارس دانش‌آموزان مي‌آموزند انبوهي از اطلاعات را پردازش كنند و از اين اطلاعات در جهت يادگيري بيشتر استفاده كنند. دانش‌آموزان حتي مي‌توانند با منابع علمي جهان و معلمان و بچه‌هاي مدارس ديگر ارتباط برقرار كنند.

ما :

به مشتریان می اندیشیم

و مخاطبان را بر اساس نیازها و پتانسیل هایشان دسته بندی می کنیم.

این سنخ شناسی موجب می شود که دانشی یکتا در مورد نیازها و رفتارهای مخاطبان به دست آمده و مبنای برنامه ریزی برای تبلیغات اینترنتی قرار بگیرد.

این یعنی مخاطبان در مرکز توجه ما قرار دارند.

ما آن ها را در حین فعالیت های روزمره شان به دقت مشاهده می کنیم و سپس از میان گستره ای گوناگون از ابزارهای تبلیغاتی، مجموعه ی مناسب و تأثیر گذار را انتخاب و فرم و محتوایی که شایسته ی برند EDiMAX است را فراهم می‌کنیم.

با گستره‌ای بزرگ از مهمترین وب‌سایت‌های ایرانی در ارتباط بوده و با طراحی مجموعه ای مناسب که معرفی کننده‌ی برند EDiMAX است، حضوری مقتدرانه در اینترنت خواهیم داشت.

تعاملات مناسب با نخبگان فضای وب ایران این امکان را فراهم میکند تا با دستی گشوده کمپین های تبلیغاتی در اینترنت را پیش برده و برند مان را از رقیبان تمایز دهیم.

به کلیه تامین کنندگان محصول و خدمات جهت رونق و توسعه کسب و کار خود در فضای آنلاین، توصیه میشود بکارگیری و استفاده از روشهای مختلف انلاین مارکتینگ به تنهایی کافی نبوده و آشنایی کامل با انواع روشهای مختلف و بکارگیری صحیح و تلفیقی آنها، بازخورد مناسب رفتار تبلیغاتی کسب و کار شما را بهمراه خواهد داشت. راهنمای زیر جهت ارائه راه حل های جامع برای استفاده تلفیقی از روشهای مختلف بازاریابی در فضای آنلاین تدوین شده است.

 

تبلیغات بنری

بنر پیامی تبلیغاتی است که به شکل گرافیگی، شامل متون و تصاویر روی صفحات وب سایت‌ها ظاهر می شود و بینندگان را به سایت آگهی دهنده یا صفحه مشخصات کالا/خدمات هدایت می‌کند.

•    بنرها در حقیقت بخشی از پیام‌های تبلیغاتی شرکت‌ها/وب‌سایت‌ها هستند.

بررسی گارانتی محصول